14 Mart 2013 Perşembe

Kaybedenler,Kaybolmuşlar

Aşağıdaki metin,Erken Kaybedenler(Emrah Serbes,İletişim Yayınları)'den alıntıdır.

 

"Rastgele bir numara çevirdim,genç bir kız açtı.

"Pardon devlet memuru musunuz?"

"Sapık mısınız?"

"Hayır.Memur musunuz?"

"Değilim."

"Güzel.Ben sapık değilim siz de memur değilsiniz.Peki o zaman bu şehrin en işlek caddesi hangisi acaba?Herkesin bir gün mutlaka geçeceği cadde."

"Ne bileyim,İstiklal Caddesi herhalde.Sen kimsin?"

"Bu hayatta rastgele çevirdiği telefon numaralarında karşısına çıkan seslerden başka kimsesi kalmamış biriyim.Belki de ben senin şuuraltınım."

"Kaç yaşındasın sen?"

"Beni boşver.Konu ben değilim ki.Hiçbir zaman da olmadım.Asıl sen kimsin?Senin heyecanların neler,tutkuların neler,hayal kırıklıkların neler?Şu hayatta başın sıkıştığında ilk kimi ararsın?Seni karşılıksız seven insan kimdir,ne bok yersen ye seni bağrına basacak insan kimdir?Eğer böyle biri varsa bu akşam onu ara,halini hatırını sor bu vesileyle.Yoksa sen de bir gün benim gibi yapayalnız kaldığında,ufacık bir şeyi danışmak için bile arayacak kimseyi bulamazsın.Bu sözlerimi harcanmış yıllarımın manifestosu olarak kabul edebilirsin.Çünkü büyük bir tecrübeyle konuşuyorum,tecrübe ıstıraptır güzelim ve zannettiğinden daha çok ıstırap çektim.İstersen sonra yine araşalım,daha 64 dakika bedava konuşma hakkım var çünkü."

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder